ایران مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 4 اسفند 1392
بازدید : 128
نویسنده : Admin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی، برخورد ماجراجویانه غربی‌ها با پرونده هسته‌ای کشورمان را نمونه‌ای از فریبکاری قدرت‌های بزرگ دانسته و در عین حال، خاطرنشان کرد که ایران هشیارانه مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند.

به گزارش «تابناک»، علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی و پس از آنکه ریاست این اتحادیه را تحویل گرفت،‌‌ گفت: امروز عالم اسلام از توانمندی‌های مناسبی برای پیشرفت در بعد علمی، فناوری، انرژی و... برخوردار است و بسیاری از کشورهای اسلامی، موقعیت ژئوپلیتیک ارزشمندی دارند که وقتی این استعداد‌ها با دورنگری امت اسلامی به کار گرفته شود، می‌توان انتظار داشت‌ در مقابل استعمارگری قدرت‌های بزرگ، جایگاه عزتمندی برای امت اسلامی تدارک کند. 

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر، موج بیداری اسلامی، حرکت‌های دموکراتیک ارزشمندی را در کشورهای اسلامی پدید آ‌ورده که ظرفیت همگرایی و وحدت امت اسلامی را افزون می‌کند.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس اسلامی ادامه داد: در همین مقطع رو به رشد امت اسلامی صدا‌ها و اقدامات شومی از تحجرگرایی و افراطی‌گری به گوش و چشم می‌رسد‌ که با شیوه استعماری تفرقه‌افکنی و ابزار تکفیر به دنبال فرسایش انرژی امت اسلامی است و با ستمگری بر مسلمانان‌،‌ همان چیزی دنبال می‌شود که صهیونیست‌ها آن را می‌‌خواهند تا مقاومت تضعیف شود.

لاریجانی ادامه داد: این اجلاس با حضور مجالس کشورهای اسلامی که نمایندگان امت واحده هستند، پیامش همبستگی بیشتر برای تحقق عدالت است. همه ما خدای واحد را پرستش می‌کنیم و به سوی یک قبله نماز می‌گذاریم و کتاب آسمانی واحد و پیامبر واحدی را راهنمای خود می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب بر پایه چنین اشتراکاتی در فرق اسلامی، اصل وحدت امت را مهم‌ترین رکن جامعه اسلامی می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: بار‌ها از قدرت‌های بزرگ شنیده‌اید که باید با تروریسم مبارزه جدی شود اما چرا در یک دهه گذشته در پس این شعار شاهد گسترش روزافزون این پدیده هستیم و کشورهای اسلامی از این رهگذر دچار مشکل شده‌اند؛ گویا قدرت‌های بزرگ با پدیده تروریسم برخورد تاکتیکی می‌کنند و می‌پندارند، گاهی برای پیشبرد اهدافشان از تروریسم استفاده ابزاری کنند که نتیجهٔ آن ‌گذاشتن مشکلات برای مردم منطقه است.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، تروریسم و استکبار را دو تیغه یک قیچی دانست و گفت: این دو پدیده امت اسلامی را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: دفاع ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای از بیداری امت اسلامی به جهت نجات ملت‌ها از ستم مضاعفی است که امروز در پوشش سخنان فریبنده صلح‌طلبی قدرت‌های بزرگ به چشم می‌خورد و نمونه آن اظهارات دروغین آمریکا در مورد فلسطین است، در حالی که آن‌ها انگیزه‌ای جز لگدمال کردن حقوق مردم فلسطین ندارند، ولی راه فلسطین تنها در مقاومت است.

لاریجانی به فریبکاری غربی‌ها در مسأله هسته‌ای ایران ‌اشاره کرد و گفت: آن‌ها می‌دانند که ایران راه صلح‌آمیز ‌در مسأله هسته‌ای دنبال می‌کند و به همین دلیل، نظارت آژانس را پذیرفته اما با پرونده هسته‌ای به صورت ماجراجویانه برخورد می‌کنند؛ هرچند مقاومت ملت نشان داد که نمی‌توان همیشه حقیقت را غبارآلود کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران هشیارانه مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند، ‌‌تصریح کرد: ما خوشحالیم که اتحادیه مجالس اسلامی در پی پانزده سال گذشته از توانمندی خوبی برای همگرایی در زمینه‌های گوناگون برخوردار شده و امیدواریم در اجلاس تهران در ساحت عزت امت اسلامی و در راستای حل چالش‌ها توسط خود کشورهای اسلامی توفیق داشته باشیم.

وی حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در اجلاس بین‌المجالس اسلامی را منجر به ایجاد وحدت، همگرایی و توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای اسلامی دانست.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس اسلامی از رؤسای مجالس کشورهای اسلامی، هیأت‌های پارلمانی و نمایندگان مجالس عضو اتحادیه برای حضور در این اجلاس قدردانی کرد.

لاریجانی در ادامه از حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و همچنین نمایندگان مجلس که در افتتاحیه اجلاس حضور یافته بودند تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از رئیس مجلس جمهوری سودان، عزالدین الفاتح که پیش از این ریاست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی را بر عهده داشت، اضافه کرد: ایشان در دوران ریاست خود در اتحادیه منشا خیر و تحول بوده و ما از خدا می‌خواهیم در دوره جدید هم خیر و صلاح امت اسلامی را توسط اتحادیه تقدیر کند.




:: برچسب‌ها: ایران مسیر مذاکرات را پیگیری می‌کند ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زیگیل و آدرس zigil.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 458
بازدید کل : 12617
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

zigil

RSS

Powered By
loxblog.Com